Er zijn vier verschillende inlog situaties die zich voor kunnen doen. Die zijn hieronder beschreven. Je begint met het invullen van je e-mailadres.


Situatie 1. Je login is gevonden. Dit betekent dat je e-mailadres is gevonden. Typ je wachtwoord in en stel vervolgens een pincode in. Je zult doorgeschakeld worden naar jouw locatie of clubomgeving.

Situatie 2. Geen e-mail login, maar wel gebruikersnaam bekend met e-mailadres. Je krijgt dan een extra stap. Je ontvangt een verificatie e-mail om je e-mail login te activeren. Let op dat je deze e-mail bevestigd op je mobiele telefoon. Je wordt stap voor stap door het proces meegenomen. Klik hier om te zien welke stappen dit precies zijn.

Deze stap is van toepassing voor de KNLTB leden. Zij zijn als gebruiker geregistreerd op de vereniging en moeten vanuit de vereniging een aanmeld link ontvangen. De KNLTB passen hebben geen CVC code. 

Situatie 3. Geen e-mailadres bekend, geen gebruikersnaam bekend. Na het invullen van je e-mailadres, voer je het pasnummer en de CVC code in of scan je de QR code van je clubcard. Vervolgens stel je een wachtwoord en een pincode in. Met deze pincode kun je voortaan inloggen. Deze laatste inlogmethode is bijvoorbeeld van toepassing wanneer nieuwe leden aan de slag willen maar nog niet in het gebruikersbeheer staan. Dit wordt veelal bij anonieme passen gedaan, die niet op naam zijn uitgegeven.

Deze inlogmethode is ook van toepassing wanneer je als vereniging passen hebt gekregen van Twelve (met CVC code!) en leden deze passen gaan gebruiken. Deze pas heeft een pasnummer en een CVC code, waardoor de pas nog niet is gekoppeld aan een gebruiker. Klik hier om te zien welke stappen dit precies zijn.

Situatie 4. Aanmelden via de KNIP code

Deze optie wordt veelal gebruikt voor mensen van buiten de locatie/vereniging die toch gebruik willen maken van de KNIP app. Daarnaast kan het gebruikt worden voor leden die niet gaan werken met de clubcards maar enkel voor het mobiel betalen via de KNIP app hebben gekozen